wtorek, 14 października 2014

Wehikuł Czasu. Podróżniczka III.

Wehikułem czasu w stronę dzieciństwa i z powrotem.
Śniadania Zofii.*



Zofia, lat 7

Mama starała się wcisnąć mi codzienną porcję jajka. Uważała, że jajka są niezbędne w diecie dziecka w moim wieku. Kiedy się zbuntowałam zaczęła dorzucać je do porannej kaszy manny. Przypalona kasza była najsmaczniejsza. Mama przypalała ją dla mnie specjalnie. Odkąd pamiętam lubiłam kawę. Jako dziecko piłam zbożową z cukrem i mlekiem.

Zofia, lat 58, księgowa

Miłość do kawy pozostała mi na całe życie. Nie wyobrażam sobie poranka bez dużej czarnej. Do kawy jem bułkę z wędliną, chociaż bywało, że kawa wystarczała mi za całe śniadanie.


* To kolejna odsłona naszej współpracy z magazynem Lost&Found. Do numeru specjalnego, którego hasłem przewodnim był "Wehikuł czasu" przygotowałyśmy projekt o pierwszych posiłkach/śniadaniach. Punktem wyjścia była dla nas rozmowa o tym jak ludzie zmieniają się z biegiem czasu, jak i co pamiętają z dzieciństwa i co z pierwszych nawyków im pozostaje w dorosłym życiu. Przepytałyśmy kilka osób i na tej podstawie przygotowałyśmy z nimi śniadania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...